Learn about indigenization and how Dr. Shauneen
Pete has been successfully indigenizing the University of Regina. Through her work, she is changing the
face of the U of R. Dr. Pete has
brought in indigenous scholarships, indigenous staff and is making indigenous
peoples and indigenous knowledge visible on campus to better represent the
territory in which we live.
Biography: Originally from Little Pine First
Nations, Saskatchewan, Dr. Pete has been an educator in the province for over
twenty-five years and has served as both the Vice-President (Academic) and
Interim President at First Nations University of Canada (FNUniv). As a professional storyteller she
speaks to issues concerning First Nations people’s histories, identities and
issues including women and leadership; violence against women; First Nations
education and more recently on issues associated with Indigenizing the
University.
Apprenez
au sujet de l’importance de l’indigénisation et comment Dr. Shauneen Pete est
présentement en train de favoriser la mise en place de cette vision à
l’Université de Regina. Grâce à
son travail, l’image de l’Université de Regina est en train de changer par le
biais de plus de bourses d’études offertes aux étudiants Premières Nations et de
plus de personnel Premières Nations.
Cette façon d’agir encourage une plus grande visibilité de la culture et
des connaissances Premières Nations sur le campus universitaire ce qui
représente mieux le territoire sur lequel nous vivons.
Biographie:
Originaire de la réserve Little Pine en Saskatchewan, Dr. Pete est une
enseignante depuis plus de vingt ans en Saskatchewan. Elle a aussi détenu le titre de Présidente adjointe des
affaires académiques et Présidente par intérim de l’Université des Premières Nations
du Canada (FNUniv). Sous la forme
d’histoire, elle parle des défis qui concernent les peuples Premières Nations
au sujet de l’identité et des défis qui inclus les femmes et le leadership, la
violence contre les femmes, l’éducation Première Nations et plus récemment les
défis associés avec l’indigénisation des milieux universitaires.
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